ONTMOET SANNE GROOTHUIS & MARGA MIDDELINK

Medewerksters Housekeeping bij Hotel De Keizerskroon

Hoe zijn jullie bij Bilderberg terechtgekomen?

Marga:

Mijn eerste baan was bij een supermarkt. Omdat ik kinderen kreeg, wilde ik graag andere werktijden; ik vond het fijn om thuis te zijn als de kinderen uit school kwamen. Daarom maakte ik de overstap naar de afdeling Housekeeping bij De Keizerskroon en zit nu al 30 jaar helemaal op mijn plek hier!

Sanne:

Marga is mijn buurvrouw. Toen ik op zoek was naar een baan, adviseerde ze mij om te solliciteren naar de functie Medewerker Housekeeping bij De Keizerskroon. Nu zijn we niet alleen buren, maar ook collega’s!

Hoe ziet jullie werkdag eruit?

Bij De Keizerskroon zijn twee housekeeping shifts: je begint ’s ochtends om half 7 of om 9 uur en werkt tot ongeveer 2 uur ‘s middags. De vroege shift begint met het schoonmaken van de gezamenlijke ruimten: onder andere de lobby, het zwembad en de toiletten. Als iedereen er om 9 uur is, beginnen we met z’n allen aan de kamers.

We werken vaak in teams van twee personen. We maken allebei een bed op en verdelen daarna de overige taken. De één vindt het fijner om de badkamer schoon te maken, terwijl een ander graag de rest van de kamer doet: afstoffen, stofzuigen en artikelen aanvullen. Als een nieuwe medewerker ingewerkt wordt, werken we met z’n drieën. De inwerktijd bij ons is ongeveer een maand.

Wat maakt jullie werk leuk?

Ons hechte team maakt het werk leuk! De afdeling housekeeping bestaat uit ongeveer 30 mensen en we helpen elkaar altijd tot we allemaal klaar zijn en zo tegelijkertijd naar huis kunnen. En ’s avonds gaan we regelmatig met de hele groep een hapje eten of naar de film.

Wat ook prettig is, is dat ons werk erg gewaardeerd wordt. Niet alleen door Bilderberg, maar ook door de gasten die regelmatig bedankkaartjes voor ons achterlaten. De leukste hangen we zelfs op in onze kantine!

Welke eigenschappen heb je nodig voor deze functie?

Het belangrijkste is dat je schoonmaken niet vervelend vindt! Verder is het een vereiste dat je secuur bent. De hotels van Bilderberg bevinden zich in een hoger segment en dat moet ook terug te zien zijn in de kamers: schoon, netjes en strak. Verder is het prettig als je sociaal en collegiaal bent. Hierdoor blijft ons team hecht!

Marga Middelink en Sanne Groothuis

Medewerkers housekeeping, Bilderberg Hotel De Keizerskroon, Apeldoorn

“Door deze werktijden kan ik ’s middags thuis zijn bij mijn kinderen!”

Welke kansen heb je gekregen binnen Bilderberg?

Sanne:

Een paar maanden geleden heb ik aangegeven dat ik me graag wilde ontwikkelen tot Supervisor Housekeeping. Inmiddels ben ik gestart met de interne opleiding! Als de afdelingshoofden niet aanwezig zijn, zal ik als Supervisor de indelingen maken en de controles doen na de schoonmaak.

Welke kansen heb je gekregen binnen Bilderberg?

Beide:

Binnen Bilderberg is elke medewerker gelijk. De deuren staan letterlijk en figuurlijk open, ook die van de General Manager. Leidinggevenden maken altijd een praatje en vragen of wij nog goede ideeën hebben. Laatst hadden we bedacht dat het fijn was voor de rokende gasten om in de winter buiten een mand met dekentjes te plaatsen. Dit idee werd meteen ingevoerd!

Ook wordt binnen Bilderberg geen onrealistische tijdsdruk bij de Medewerkers Housekeeping opgelegd. We krijgen ruim voldoende tijd om met z’n tweeën een kamer schoon te maken.

Wat zouden jullie tegen jonge mensen, die willen werken in de housekeeping, willen zeggen?

Als je netjes bent en van aanpakken houdt, ben je meer dan welkom in ons gezellige team.

Jij als persoon en je werkzaamheden worden gewaardeerd en je hebt prettige werktijden, zowel fulltime als parttime. En je hebt geen diploma nodig!

GERELATEERDE VACATURES

Er zijn momenteel geen vacatures.