ONTMOET KIKI BRAUN

Front Office Medewerkster bij Europa Hotel Scheveningen

Hoe ben je bij Bilderberg terechtgekomen?

Ik ben na de MBO-opleiding Leisure and Hospitality mijn carrière begonnen bij het Parkhotel in Rotterdam, waar ik het enorm naar mijn zin heb gehad. Toch wilde ik graag in Scheveningen werken, omdat ik daar woon. Om erachter te komen of ik het daar net zo leuk vond als in Rotterdam, ben ik er koffie gaan drinken, zonder te vertellen dat ik een collega was. Ik merkte meteen de collegialiteit, de ontspannen sfeer en de saamhorigheid op. Een maand later werkte ik er!

Hoe ziet je dag als Medewerker Frontoffice eruit?

Achter de receptiedesk ben je de spin in het web. Aan het begin van mijn dienst hoor ik tijdens de overdracht wat er zich heeft afgespeeld en vanaf dan sta ik ‘aan’. Naast de check-ins en check-outs voor 174 kamers zijn we de verbinding tussen alle afdelingen: we geven dieetwensen van de gasten door aan de keuken, we bespreken eventuele onderhoudsproblemen met de Technische Dienst en hebben ook korte lijntjes met de afdelingen Reserveringen en Sales.

 

We werken met drie shifts: een ochtend-, avond- en nachtdienst. Ik doe vaak de ochtenddiensten. Tijdens een werkdag gaat de tijd ontzettend snel. Voor ik het weet is het al drie uur, trek ik mijn bikini aan en lig ik op het strand!

Welke eigenschappen vind jij belangrijk voor deze functie?

Voor gasten ben je de start en afsluiting van hun weekendje weg. Dat betekent dat je echt het visitekaartje bent. Ik probeer altijd de verwachtingen van de gasten te overtreffen. Dat kan van iets kleins zijn, zoals een verjaardagskaartje op hun kamer, tot iets groots.

 

“Ooit heb ik zelfs een bad laten vollopen en rozenblaadjes gestrooid in een kamer, omdat een man zijn vriendin ten huwelijk ging vragen!”

 

Gastvrijheid, enthousiasme, creativiteit en een groot probleemoplossend vermogen zijn belangrijke eigenschappen voor deze functie. Ook is het een vereiste dat je er verzorgd uitziet. Je kunt hier echt niet met afgebladderde nagellak achter de receptiedesk staan.

Kiki Braun,

medewerker frontoffice, Europahotel, Scheveningen

 “Mijn doel was om nooit meer een dag te werken. Dat is gelukt bij Bilderberg!”

Wat vind je van Bilderberg als werkgever?

Er wordt veel van je verwacht, maar je krijgt ook veel terug. Ten eerste de oprechte interesse die iedereen in elkaar heeft, welke functie je ook bekleedt. Het is erg prettig als een leidinggevende de tijd voor je neemt en vraagt hoe het écht met je gaat.

Ook je persoonlijke ontwikkeling krijgt een boost bij Bilderberg. Soms hebben we bijvoorbeeld te maken met beschonken of veeleisende gasten. Bilderberg leert je hier mee om te gaan en belangrijker: je grenzen aan te geven.

Omdat Bilderberg geen groot internationaal bedrijf is, wordt naar de wensen van al het personeel geluisterd en hierop ook meteen ingespeeld. Wij gaven bijvoorbeeld aan dat de personeelslunches iets gezonder mochten. De volgende dag was dit al ingevoerd en aten we een heerlijke salade!

Wat zou je willen zeggen tegen de mensen die een carrière als medewerker frontoffice bij Bilderberg overwegen?

Kom bij Bilderberg als je ook wilt dat werken nooit meer voelt als werken! Je komt terecht in een warm bad. Als jij laat zien dat je hard kunt werken en jezelf wilt ontwikkelen, krijg je alle ondersteuning die je nodig hebt.

Daarnaast is het erg gezellig bij Bilderberg. Iedereen staat voor elkaar klaar en er worden leuke dingen geregeld, met als hoogtepunt het jaarlijkse feest voor al het personeel van Bilderberg!

GERELATEERDE VACATURES

Er zijn momenteel geen vacatures.